A könyvtári tagság díjai
- Könyvtári tagság: 1500 Ft/év (750 Ft/fél év)
- Kecskemét Kártya tulajdonos: 1200 Ft/év
- Kedvezményes tagság: 600 Ft/év
- Kedvezményes tagság: diákok, nyugdíjasok, KKDSZ-tagok, KDFSZ-tagok, mozgássérültek részére
- Ingyenes tagság: 16 éven aluliak, 70 éven felüliek, az Otthon Könyvtár tagjai, vak és gyengénlátó emberek, a könyvtárak, a muzeális intézmények és levéltárak dolgozói
A tagsági díjak a beiratkozástól számított 6 hónapra, vagy 12 hónapra vonatkoznak.
Közérdekű dokumentumok
Nettó 5 millió Ft-ot meghaladó szerződések
A Katona József Könyvtár minőségpolitikája
A Katona József Könyvtár az ország egyik leglátogatottabb nyilvános közkönyvtára. Minden korosztályra kiterjedő, sokféle könyvtári szolgáltatást biztosít, a szakmai követelményeknek és a használók igényének megfelelően, folyamatosan fejlesztve tevékenységét.
A könyvtára felhasználó-központú teljes körű minőségirányítási rendszer (Total Quality Management, TQM) szerint, annak megfelelve végzi feladatait.
Minőségpolitikánk legfőbb elvei:
Teljeskörűség: A minőségi követelmények vonatkoznak a könyvtár minden dolgozójára, lefedik az összes szolgáltatást, kiterjednek a környezeti feltételekre, és általánosságban elmondható, hogy a rendszer felölel mindent a könyvtárban (hardver, szoftver, szervezési és személyzeti intézkedések).
Használóközpontúság:A könyvtárunk szolgáltatásai: legfőbb feladatunk az olvasók, a használók igényeinek megfelelő színvonalú szolgáltatások nyújtása.
A személyzet célja: a használók udvarias, gyors és pontos kiszolgálása, a munkafolyamatok állandó javítása;
Szabályozottság: tevékenységünket a mindenkor érvényben lévő jogszabályok betartásával/betartatásával, a szakmai és partneri elvárásoknak megfelelő szabályozott keretek között, dokumentálva végezzük.
A személyzet által tapasztalt, a partnerek által jelzett, vizsgálatokkal feltárt hibák okainak elemzését elvégezzük annak érdekében, hogy az ismételt előfordulásukat megelőzzük.
Nyilvánosság: a szolgáltatásokról, a végbement változásokról folyamatosan nyilvánosságra hozzuk a közérdekű információkat és elért eredményeket. Többféle lehetőséget biztosítunk a partnereknek a véleménynyilvánításra.
Tudásmenedzsment: A könyvtárvezetés lehetőséget ad arra, hogy a munkatársak szakmailag és emberileg kibontakozhassanak, a döntések előkészítésében figyelembe veszi a dolgozók javaslatait, nagy hangsúlyt kap a személyzet továbbképzése, a minőségre összpontosító gondolkodás kialakítása.
Gazdaságosság: Az alaptevékenységek költségvetési forrásainak felhasználásánál a gazdaságosság az elsődleges szempontunk. A szolgáltatások minőségét javító változásokhoz külső, pályázati és egyéb támogatások megteremtésére a teljes személyzet elkötelezett.
A minőségbiztosítás mellett elkötelezett vezetőség:A szolgáltatások értékelése és azok fejlesztési irányainak meghatározása érdekében a teljesítménymutatók alkalmazása segíti a vezetés munkáját. A könyvtári szolgáltatások színvonalának javítására a vezetőség további két módszert alkalmaz: ezek az összehasonlító színvonalmérés(benchmarking), valamint az önértékelés.
A könyvtár összehangolt, folyamatos ellenőrzésre, a javító és fejlesztő tevékenységek gyors bevezetésére törekszik a partnerek maximális elégedettségének eléréséért.
Kecskemét, 2012.