Bács-Kiskun Megyei
Katona József Könyvtár
6000 Kecskemét
Piaristák tere 8.
 
6001 Kecskemét Pf. 127.
 
Telefon: 76/500-550
Fax: 76/500-570
Titkárság: 76/500-555
Nyitvatartás:
Kedd - Szombat:10-19 h
 
 
 

Partnereink Partnereink

1%

Magyar Könyvtárosok Egyesülete

ODR

Forum Hungaricum

NAVA

Kecskemétfilm Kft

EBSCO

EISZ Nemzeti program

British Council

Goethe Institut

Olvasó Dél-Alföld

Iskolai Közösségi Szolgálat

Lapról hangra

Felnőttképzők Szövetsége

Petőfi Népe

Lira.hu

ELBIR

Libri

Tinta Könyvkiadó

Kincskeresők Egyesülete

Szuperinfo

Kecskemét kártya elfogadóhely

vizitkecskemét

A könyvtári tagság díjai A könyvtári tagság díjai

 

  • Könyvtári tagság: 1500 Ft/év (750 Ft/fél év)
  • Kecskemét Kártya tulajdonos: 1200 Ft/év
  • Kedvezményes tagság: 600 Ft/év
    • Kedvezményes tagság: diákok, nyugdíjasok, KKDSZ-tagok, KDFSZ-tagok, mozgássérültek részére
  • Ingyenes tagság: 16 éven aluliak, 70 éven felüliek, az Otthon Könyvtár tagjai, vak és gyengénlátó emberek, a könyvtárak, a muzeális intézmények és levéltárak dolgozói

A tagsági díjak a beiratkozástól számított 6 hónapra, vagy 12 hónapra vonatkoznak.

Közérdekű dokumentumok Közérdekű dokumentumok

A Katona József Könyvtár minőségpolitikája A Katona József Könyvtár minőségpolitikája

A szöveg meghallgatásaA szöveg meghallgatása>>

 

A Katona József Könyvtár az ország egyik leglátogatottabb nyilvános közkönyvtára. Minden korosztályra kiterjedő, sokféle könyvtári szolgáltatást biztosít, a szakmai követelményeknek és a használók igényének megfelelően, folyamatosan fejlesztve tevékenységét.

A könyvtára felhasználó-központú teljes körű minőségirányítási rendszer (Total Quality Management, TQM) szerint, annak megfelelve végzi feladatait.

Minőségpolitikánk legfőbb elvei:

Teljeskörűség: A minőségi követelmények vonatkoznak a könyvtár minden dolgozójára, lefedik az összes szolgáltatást, kiterjednek a környezeti feltételekre, és általánosságban elmondható, hogy a rendszer felölel mindent a könyvtárban (hardver, szoftver, szervezési és személyzeti intézkedések).

Használóközpontúság:A könyvtárunk szolgáltatásai: legfőbb feladatunk az olvasók, a használók igényeinek megfelelő színvonalú szolgáltatások nyújtása.

A személyzet célja: a használók udvarias, gyors és pontos kiszolgálása, a munkafolyamatok állandó javítása;

Szabályozottság: tevékenységünket a mindenkor érvényben lévő jogszabályok betartásával/betartatásával, a szakmai és partneri elvárásoknak megfelelő szabályozott keretek között, dokumentálva végezzük.

A személyzet által tapasztalt, a partnerek által jelzett, vizsgálatokkal feltárt hibák okainak elemzését elvégezzük annak érdekében, hogy az ismételt előfordulásukat megelőzzük.

Nyilvánosság: a szolgáltatásokról, a végbement változásokról folyamatosan nyilvánosságra hozzuk a közérdekű információkat és elért eredményeket. Többféle lehetőséget biztosítunk a partnereknek a véleménynyilvánításra.

Tudásmenedzsment: A könyvtárvezetés lehetőséget ad arra, hogy a munkatársak szakmailag és emberileg kibontakozhassanak, a döntések előkészítésében figyelembe veszi a dolgozók javaslatait, nagy hangsúlyt kap a személyzet továbbképzése, a minőségre összpontosító gondolkodás kialakítása.

Gazdaságosság: Az alaptevékenységek költségvetési forrásainak felhasználásánál a gazdaságosság az elsődleges szempontunk. A szolgáltatások minőségét javító változásokhoz külső, pályázati és egyéb támogatások megteremtésére a teljes személyzet elkötelezett.

A minőségbiztosítás mellett elkötelezett vezetőség:A szolgáltatások értékelése és azok fejlesztési irányainak meghatározása érdekében a teljesítménymutatók alkalmazása segíti a vezetés munkáját. A könyvtári szolgáltatások színvonalának javítására a vezetőség további két módszert alkalmaz: ezek az összehasonlító színvonalmérés(benchmarking), valamint az önértékelés.

A könyvtár összehangolt, folyamatos ellenőrzésre, a javító és fejlesztő tevékenységek gyors bevezetésére törekszik a partnerek maximális elégedettségének eléréséért.

Kecskemét, 2012.

Kérdezd a könyvtárost!